لینکداین LinkedIn

تاریخچه لینکداین

درباره لینکدین

شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با بیش از ۲۵۰ میلیون عضو از بیش از ۲۰۰ کشور و محدوده مختلف از سراسر جهان است.  هدف این شبکه اجتماعی حرفه‌ای اتصال دادن حرفه‌ای‌های جهان با یکدیگر به منظور افزایش کارایی و موفقیت آنها است. با پیوستن به این شبکه اجتماعی کاربران می‌توانند به افراد،‌ مشاغل، اخبار، اطلاعات جدید و ‌دیدگاه‌های مختلفی که می‌توانند در ارتقا حرفه‌ای آنها تاثیرگذار باشند،‌ دسترسی پیدا کنند.

طبق آمارهای اینترنتی سرعت رشد شبکه های اجتماعی،  اینستاگرام در صدر قرار دارد که بطور دیوانه واری در حال رشد و پیشرفت است و آنچه مایه تعجب است قرارگیریلینکداین در رده سوم این رشد آماری است. این مطلب واقعا برای خود ما گرداندگان وبلاگ نیز مشهود بود مثلاً وبلاگ بافر اعلام کرد ترافیک دریافتی از لینکداین برای این وبلاگ در حدود ۴۰۰۰  درصد نسبت به سال قبل از آن  رشد داشته است. البته گفتنی است که بخشی از رشد بر می گردد به فعالیت خود وبلاگ در شبکه های اجتماعی  و به اشتراک گذاری مطالب، و بخش دیگر مرتبط است با فعالیت خود کاربران و مخاطبان شبکه های اجتماعی. به هر حال تمام این فاکتورها لینکداین را به یک منبع اصلی بازدید کننده برای وبلاگ بافر تبدیل کرده است ( به گفته وبلاگ) و من تصور می کنم شما نیز به عنوان یک بلاگر این تاثیر را بر سایت شخصی خود دیده باشید.

تاریخچه لینکدین:

لینکدین  در سال 2002 از اتاق نشیمن بنیانگذارش،‌ رید هافمن تاسیس شد و افتتاح رسمی آن در تاریخ پنجم مه 2003 به ثبت رسید. تیم هدایت این شرکت را مدیرانی از شرکت‌های یاهو، گوگل، مایکروسافت، پی‌پال و الکترونیک آرتز تشکیل داده‌اند. دفتر مرکزی این شرکت در کالیفرنیا بوده و دفاتری نیز در شیکاگو، نیویورک،‌لندن و دوبلین دارد. بیشترین بخش درآمد این شبکه اجتماعی از اشتراک کاربران و فروش تبلیغات به دست می‌آید. نسخه موبایلی لینکداین در فوریه سال 2008 منتشر شد تا کاربران در هر زمان و مکانی امکان دسترسی به این شبکه را داشته باشند. نسخه موبایلی این شبکه در 6 زبان چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و اسپانیایی قابل دسترسی است.
 

تعداد کاربران شبکه اجتماعی لینکدین

در سال 2013 شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداینبیش از 259 میلیون نفر کاربر در بیش از 200 کشور و منطقه مختلف جهان به دست آورد. تعداد کاربران این شبکه اجتماعی با رقبایی مانند Viadeo با 50 میلیون نفر کاربر و XING با 10 میلیون نفر کاربر قابل مقایسه نیست. در هر ثانیه دو نفر به عضویت لینکداین در می‌آیند و به این شکل روند عضویت در این شبکه رشد ثانیه‌ای دارد. بیشترین تعداد کاربران لینکد‌این  مربوط به آمریکا  است که ساکنان این کشور 93 میلیون نفر ار کاربران این شبکه را تشکیل داده‌اند.

هندوستان نیز با داشتن 20 میلیون کاربرلینکد‌این،‌ به عنوان برترین کشور از نظر سرعت رشد تعداد کاربر در سال 2013 شناخته شده است. پس از آمریکا هندوستان برزیل با 16 میلیون کاربر، بریتانیا با 14 میلیون کاربر، کانادا با 9 میلیون کاربر، فرانسه با هفت میلیون کاربر، ایتالیا، اسپانیا، مکزیک و استرالیا هریک با 6 میلیون کاربر، هلند با پنج میلیون نفر و چین با چهار میلیون نفر کاربر به ترتیب بیشترین بخش از جمعیت کاربران این شبکه اجتماعی حرفه‌ای را تشکیل داده‌اند.