کار با لینکدین

چطور با لینکدین کار کنیم؟

گامهایی  برای نوشتن یک لینکدین حرفه ای

شاید برای شما هم سوال باشد که چطور باید یک لینکدین حرفه ای ساخت؟ و یا رتبه بالاتری در  لینکدین داشت؟ یا اینکه از خود بپرسید با لینکداین چطوری باید کار کرد؟  برای یافتن پاسخ سوالهای تان این مطلب را حتما تا انتها بخوانید.

1.  نوشتن پروفایل حرفه ای برای لینکدین
پروفایل لینکداین یک روزمه کاریست که در آن شما اطلاعاتی از قبیل  تحصیلات، مهارت و تخصص ، تجارب و سابقه کاری ، شغل فعلی و یک عکس را باید در آن وارد کنید. این اطلاعات را در میتوانید در قسمت editing your profile ویرایش کنید.  قسمت شرح حال یا خلاصه به نوعی مکمل CV شماست و به کارفرماها اجازه می دهد تا راحت تر روزمه شما را بازبینی کنند. فراموش نکنید که موقع نوشتن پروفایلتان خیلی مهم است که از تگ ها و کلمات کلیدی کاربردی در خلاصه شرح حال و هدلاین خود استفاده کنید. تگ ها و کلمات کلیدی می تواند از علایق و یا از حرفه و تخصصتان نشات بگیرد . این تگ ها کمک می کنند در جستجوهای سایت LinkedIn  و در دیگر موتورهای جستجو، پروفایل لینکدین شما از بقیه پروفایل ها بالاتر بیاید و در صفحات اول قرار گیرد.
فراموش نکنید این بخش ممکن است برای عموم به نمایش دربیاید و یا اینکه پنهان بماند.


2. خاموش کردن موقت فعالیت ها در لینکدین
اگر از آن دسته افرادی هستید که پروفایل خود را خیلی وقت است راه اندازی کرده اید و آن را به LinkedIn افراد دیگر متصل کرده اید ؛ با به روز رسانی wall  و اعلامیه ها شما هم بروز می شوید. با خاموش کردن پخش فعالیت های خود (activity broadcast temporarily)  به حالت سکوت یا سایلنت در می آیید و از این بعد با بروز رسانی پروفایل لینکداین خود ؛ کسی خبر دار نخواهد شد.
برای این کار باید وارد تنظیمات شوید ؛ سپس به قسمت Privacy Controls بروید و روی Turn on/off your activity broadcasts”  کلیک کنید و از طریق پنجره ی باز شده این آپشن را لغو کنید. پس از ذخیره کردن این تغییراتی که اعمال کردید ، کاربران دیگر نمی توانند تغییرات پروفایل شما را مشاهده کنند.


3. مرور دقیق مشخصات پروفایل لینکدین
یک پروفایل حرفه ای  نباید پر از غلط های گرامری و دستوری یا املایی باشد. اگر اشتباهی وجود دارد حتما آن را اصلاح کنید. در قسمت شرح حال یا CV  چک کنید که حتما از کلمه ها و جملات تاثیر گذاری استفاده کرده باشید و این بخش فاقد نوشته های گیج کننده برای خوانندگان باشد. خودتان را جای خواننده پروفایل بگذارید و بسنجید که فرد بازدید کننده از نوشته های شما چه چیزی را درک می کند. با این راهکار شما خود به خود یکبار پروفایلتان را نیز چک می کنید و اگر خطایی در آن باشد تصحیح می کنید.


4.  سفارشی کردن پروفایل لینکدین
به طور پیش فرض درURL  پروفایل یکسری حروف الفبای تصادفی شکل می گیرد ؛ اما شما می توانید به راحتی URL  تان را سفارشی کنید. ابتدا وارد تنظیمات (Settings) شوید و گزینه ” Edit Public Profile” را انتخاب کنید و در آخر هم ” Customize Your Public Profile URL” . سپس نام مورد نظر خود را که قصد دارید URL شما شود انتخاب کنید. URL انتخابی شما می تواند ، اسم شما یا هر چیز دیگری که شما دوست دارید باشد مثلا    linkedin.com/in/mrsocial حتی می توانید در قدم های بعدی مطمئن شوید که URL تان به گوگل پلاس یا فیسبوک تان نیز وصل است یا نه؟


5.  انتخاب عکس مناسب برای لینکداین
اگر در قسمت عکس پروفایل قصد دارید یک عکس بی محتوا، عمومی یا حتی عکس گربه خانگی تان را به جای تصویر خود درج کنید توصیه میکنیم اصلا این کار را نکنید. قرار دادن عکس های جالب و فانتزی یا حتی دیوانه وار در صفحات گوگل پلاس و فیسبوک یک نوع تنوع و تفریح برای همه شده و خیلی هم جالب است و جلب توجه می کند اما هرگز این کار را در پروفایل لینکداین خود انجام ندهید ! چرا که اینجا محلی برای حرفه ای ها و متخصصان است . شما باید از تصویر خود استفاده کنید. داشتن یک تصویر با رزولیشن و کیفیت بالا و مناسب ، داشتن جدید ترین عکس از خودتان بهترین عکس برای پروفایل لینکداین شماست.


6.  استفاده از لوگوی لینکدین در وب سایت شخصی
شبکه اجتماعی لینکداینچند لوگوی مختلف برای ورود کاربران به پروفایل تان دارد که شما با قرار دادن آن در وب سایت خود می توانید به نمایش پروفایل لینکدین خود به مردم کمک کنید.
برای یافتن کد این لوگو ها وارد تنظیمات  شوید ؛ سپس روی لینک “Edit your public profile” کلیک کنید. روی Create a profile badge  کلیک کنید. سپس وارد صفحه ای می شوید که پر از طرح های متفاوت لوگو  LinkedIn  است و می توانید یکی از آنها را با توجه به سلیقه تان انتخاب کنید. شما در این صفحه ؛ می توانید از کدهای HTMLبهره برده و این کدهارا داخل وبلاگ / وب سایت / انجمن ها ( فروم ها ) و کلیه صفحات وب که در اختیار دارید به کار ببرید. کاربران با کلیک بر روی این لوگوها ؛ اتوماتیک وارد پروفایل شما در لینکدین می شوند.


7.  فعالیت در گروه های لینکداین

گروه های لینکدین برای به اشتراک گذاشتن و شرکت در یک محیط حرفه ای در یک صنعت خاص یا مورد علاقه کاربران است. شاخص ترین گروههای لینکداین مربوط به گروه های جویندگان کار و حرفه هایی برای افراد فارغ التحصیل شده از دانشگاه ها است که مربوط به جغرافیای خاصی نیست و مربوط به سراسر جهان است. با فعالیت در این گروه ها فرصت شغلی بالاتری می توانید داشته باشید و زمینه های شغلی بیشتری پیش روی شماست .

8.  شخصی سازی ایمیل های دریافت کننده در لینکداین
وقتی که در حال ایجاد برقراری ارتباط با فرد خاصی هستید ؛ حرفه ای ترین راه برقراری ارتباط شما با آن شخص فرستادن ایمیل است. در حال حاضر برای برقراری ارتباط ، فرستادن ایمیل یک راه استاندارد محسوب می شود ولی همیشه فرستادن یک ایمیل کافی نیست! علاوه بر ایمیل می توانید برای فرد گیرنده درخواست جلسه  نیزداشته باشید.

در لینکداین چطور باید رفتار کنیم

1- دروغ نگویید  چون بالاخره برملا می شود.

2- اگر شخصی را نمی‌شناسید پیام دعوت برای برقراری وضعیت دوستی نفرستید، بعضی‌ها از این کار متنفرند.

3- وقتی که شما هنگام درخواست برقراری ارتباط برای ارسال پیام سفارشی هیچ تلاشی نمی‌کنید و تنها دکمه برقراری ارتباط را می‌زنید، این باعث می‌شود که مردم فکر کنند تلاش دارید تا جایی که ممکن است با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید. البته سایت لینکداین محدودیت‌هایی را برای ارسال درخواست ارتباط بی‌رویه ایجاد کرده است.

4- هرگز پیام مشابه برای همه نفرستید مثلا پیامی که برای یک متخصص سئو می‌فرستید نباید همانند پیامی باشد که برای یک پزشک می‌فرستید. همینطور با مطالعه دقیق پروفایل افراد متوجه می شوید که مثلا نباید پیام مشابهی را برای دو برنامه نویس زبان PHP ارسال کنید.

5- لینکداین یک سایت شبکه سازی حرفه ایست. افراد باید تصویر شخصی داشته باشند نه لوگو. جای دیگری در لینکداین برای نمایش شرکت‌ها وجود دارد. شرکت خود را در آنجا می‌توانید اضافه کنید و لوگوی شرکت‌تان را نیز به آن اضافه کنید.

6- برخی مثلا اول اسم و فامیلشان را می‌نویسند، اما واقعا چه دلیلی برای این کار وجود دارد؟ معمولا اسپمرها چنین کاری را انجام می‌دهند. پس سعی کنید نام خود را کامل درج کنید.
 
7- گرچه لینکداین در درجه اول به عنوان یک ابزار شبکه سازی کسب و کار ساخته شده است، اما هیچ کس تمایلی ندارد که ببیند شما دائما درباره خود و شرکت‌تان چه می‌گویید. در لینکداین هم می‌توانید اطلاعات جالب به اشتراک بگذارید فقط سعی کنید با پست‌های خود اعتبارتان را افزایش دهید.

8- وقتی اطلاعات جدیدی  وارد لینکدین خود می کنید این اطلاعات برای دوستان شما هم نشان داده می شود. اگر دائما در حال اضافه کردن وضعیت به روزرسانی باشید، دوستان و کسانی که با شما در ارتباط هستند ممکن است از شما دلخور شوند، برای بروزرسانی‌های شخصی توصیه  می شود حداکثر سه بار در روز این کار را انجام دهید و از Buffer App  برای برنامه ریزی بروزرسانی‌های خود استفاده کنید.

9-  لزومی ندارد همه توییت‌هایتان را به لینکداین اضافه کنید، همانطور که قبلا هم اشاره کردیم بروزرسانی های زیاد می‌تواند باعث آزار کسانی که با آنها در ارتباط هستید شود.

10- لینک‌ها یا بروزرسانی‌هایتان را به هر گروهی که در آن عضو هستید نفرستید بلکه درباره آنچه که می‌خواهید ارسال کنید، فکر کنید و تصمیم بگیرید که این مورد برای اعضای کدام گروه می‌تواند مفید و جذاب باشد. همینطور بهتر است با قوانین گروه هایی که در آنها عضو هستید بیشتر آشنا شوید.
 

 

11- چک کردن املای نوشتاری و اصول گرامری را فراموش نکنید شاید در توییتر و فیسبوک این مورد چندان مهم نباشد، اما در لینکداین به عنوان یک شبکه کسب و کار چندان خوش آیند نیست. سعی کنید کلمات و جملات را کامل بنویسید. اگر در توییتر به خاطر محدودیت بالا در تعداد حروف سعی می‌کنید کوتاه تر منظور خود را برسانید، در لینکداین سعی کنید که همانند یک حرفه ای در حرفه خود عمل کنید.

12- حتما نباید با اعضایی که لینکداین پیشنهاد می‌کند ارتباط برقرار کنید. همینطور بسیاری از لینک‌های توصیه شده لینکداین دارای ارزش محتوایی نیستند. در ضمن اکانت‌های اسپمر زیادی در لینکدین وجود دارند که به شما پیام فرستاده و درخواست پاسخ به ایمیل را از شما دارند. به درخواست‌هایی از اشخاصی که آنها را نمی‌شناسید، اعتماد نکنید.

13- در لینکداین هم می‌توانید ارسال‌های دیگران را لایک زده و یا بازنشر کنید و نیز نظر خود را زیر آن بنویسید. اما کپی کردن ارسال‌های دیگران و ارسال آن از طرف خودتان به نظرم ایده چندان خوبی نباشد!

14- لینکداین ، فیسبوک نیست! در لینکداین کسی تمایلی به دیدن عکس شما و دوست قدیمی‌تان که در آخرین سفر خارجی انداخته اید ندارند.

15- از گذاشتن پست های شبانه ، بعد از ظهرهای دیرهنگام و آخر هفته ها اجتناب کنید. اگر به دنبال داشتن تعداد بیشتری از مخاطبان هستید که مطالب شما را دنبال کنند، کار درست این است که زمانی اقدام به انتشار مطالب نمایید که افراد در اینترنت حضور داشته باشند. لینکداین بیشترین میزان ترافیک خود را در صبح ها و ظهر ها و از دوشنبه تا جمعه معرفی کرده است. ( برای ایرانیان شنبه تا چهارشنبه است ). ساعت کسب و کار رسمی ادارات ، بطور عمومی ، برای لینکداین ( واکثر شبکه های اجتماعی ) بیشترین میزان بهره وری را دارد، البته این بدان معنا نیست که نیاز است شما زمانهای خاصی را بطور منظم برای اینکار در نظر بگیرید بلکه باید ببینید در این بازه زمانی (ساعات کاری ادرای) چه ساعتی برای شما بهتر است و یا بازدیدکنندگان بیشتری دارد. مطمئن شوید که تنظیم و برنامه پست دهی شما با ریتم مخاطبان و بازدیدکنندگان لینکداینی متناسب باشد.