درباره فیس بوک

آیا هنوز فیسبوک مورد استفاده کاربران است؟


بنا بر آمار یک شرکت بازاریابی به نام ویشپوند آمار زیر درباره فیس بوک  اعلام شده است:

- فیس‌بوک در حال پیر شدن نیست؛ 87 درصد دانش‌آموزان دبیرستانی در سال 2014 اعلام کردند که هنوز از فیس‌بوک استفاده می‏کنند. تقریبا 70 درصد نوجوانان نیز در فیس‌بوک با والدین خود دوست هستند.

-    فیس‌بوک محیط چندان ایمنی هم نیست. 66 درصد دختران نوجوان اعلام کرده‌اند در فیس‌بوک مورد آزار قرار گرفته‌اند.

 19/4درصد آمریکایی‏ها در محل کار به فیس‌بوک دسترسی ندارند. در عین حال تقریبا 30 درصد مردم آمریکا در محل کار از فیس‌بوک استفاده می‏کنند.

- صفحه فیس بوک کارتون سیمپسون‏ها بیشترین هوادار (69 میلیون و 600 هزار) را در میان کل برنامه‌های تلویزیونی دارد و پس از آن مستر بین و باب اسفنجی قرار دارند.

- کانادا بیشترین کاربر فعال را در فیس‌بوک دارد. این کشور به همراه آمریکا در مجموع روزانه 157 میلیون کاربر فعال در فیس‌بوک دارند. فیس‌بوک روزانه 253 میلیون کاربر فعال در آسیا دارد که با توجه به منع استفاده از این شبکه اجتماعی در چین رقم قابل‌توجهی است.

-    کاربران مانند گذشته از فیسبوک برای به اشتراک گذاری مطالب شخصی استفاده نمی کنند و فیسبوک از این موضوع نگران است.

-    فیسبوک به عنوان مکانی برای به اشتراک گذاری لحظات شخصی از زندگی افراد مانند مراسم های مختلف و عکس و … در بین مردم آغاز شد و رشد کرد. اما هم اکنون با توجه به گزارش بلومبرگ مشاهده شده است که مردم کمتر پست های شخصی خود را برای دوستانشان به اشتراک می گذارند. این بدان معنی نیست که به طور کلی اشتراک گذاری در فیسبوک کاهش یافته است اما آمار نشان می دهد که بیش از ۱ میلیارد نفر در فیسبوک از آن برای استفاده های مختلف شروع به کار می کنند به طور مثال برای به اشتراک گذاری فیلم ها و لینک های وب از این شبکه استفاده می کنند. این آمار که از کاهش به اشتراک گذاری شخصی در فیسبوک خبر می دهد از زمانی مشاهده شده است که اپلیکیشن هایی مانند اسنپ چت و واتساپ –که متعلق به خود فیسبوک است- شروع به کار کرده اند و در بین مردم محبوب شده اند.


- با توجه به آمار مشاهده شده توسط The Information که اوایل امسال منتشر شد، چیزی که فیسبوک آن را “به اشتراک گذاری پخش اصلی” نامگذاری کرد تا ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این گزارش اعلام کرد که فیسبوک اخیرا برای کمک به مقابله با این کاهش، تیمی تشکیل داده که با ویژگی هایی مانند “On This Way” که محتوایی را که سال های گذشته در فیسبوک به اشتراک گذاشته اید مجددا نمایش می دهد. فیسبوک همچنین الگوریتم نیوز فید (فید اخبار) را برای اولویت بندی آنچه که مردم از پروفایلشان به اشتراک می گذارند، تغییر داد.


طبق این گزارش تنها ۳۹ درصد از کاربران فعال در هفته محتوای اصلی به اشتراک می گذارند. یکی از سخنگوهای فیسبوک می گوید: “سطح کلی به اشتراک گذاری در فیسبوک تغییری نکرده ولی با توجه به رشد سالانه ای که داشته امسال این رشد، کاهش چشمگیری داشته است و برای استفاده های شخصی کمتر مورد توجه واقع شده است.”