کاربران توییتر

کاربران توییتر چه کسانی هستند؟

توييتر در مقايسه با ديگر شبكه هاي اجتماعي دسترسي به مراتب راحت تر و سريع تري برای كاربران توييتر دارد و آنها می توانند در كوتاه ترين زمان ممكن با ارسال توييت، آن را ميليون ها كاربر ديگر در سراسر جهان به اشتراك بگذارند. توییتر محل خوبی برای پیدا کردن افراد هم‌فکر و هم سلیقه کاربر و ارتباط نزدیک‌تر با سلبریتی‌ها(افراد مشهور) است چون برخلاف فیس بوک، سلبریتی‌ها خودشان اکانت‌های خود را کنترل می‌کنند و این یکی از برتری‌های توییتر در برابر فیس بوک است که اخبار و مطالب را از زبان خود افراد خواهید شنید.

هرچند توییتر 974 میلیون حساب کاربری دارد، اما تحقیق جدید Twocharts که یک سایت آماری است و توییتر را دنبال می‌کند نشان می‌دهد که که %44  کاربران توییتر هیچ پستی ارسال نکرده‌اند و %30 نیزدر طول ماه حداقل 10 پست هم ارسال نکرده‌اند. این در حالی است که 241 میلیون کاربر فعال در 3 ماهه آخر 2013 داشته است.

تفاوت توییتر با فیس‌بوک

توییتر با فیس‌بوک بسیار متفاوت است، در فیس‌بوک بیشتر، مطالبی در مورد دوستانمان پیدا می‌شود و خبرها و مطالب از تاریخ گذشته هستند اما توییتر به منبع دسترسی به اخبار زنده شهرت دارد و بسیاری از رسانه‌های رسمی، خبرگزاری‌ها و ژورنالیست‌ها و شخصیت‌ها، در توییتر خیلی سریع اطلاع‌رسانی می‌کنند. اما طبق پژوهش اخیر مرکز پژوهشی پیو Pew میزان استفاده از توییتر به عنوان منبع دسترسی سریع به اخبار به %59 کاهش یافته است. در سال گذشته میلادی، میزان استفاده از توییتر در این زمینه ۶۳ درصد بود. %54 کاربران آمریکایی از توییتر به صورت فعال برای دسترسی به اخبار استفاده می‌کنند. آنها بیشتر از بقیه افراد، سایت‌های خبری را چک می‌کنند.


نکاتی که کاربران توییتر باید  درباره آن بدانند:

- توییت‌ مثل Status فیس‌بوک است که با آن وضعیت خود را با دوستان و آشنایان به اشتراک می گذارند. این امکان برای کاربران توییتر فراهم است که لینک های مربوط به مقالات و صفحات اینترنت را به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توانید موقعیت مکانی (Location) خود را به دیگر کاربران اعلام نمایید.

- محدودیت توییت‌ها 140کارکتر است و باید توییت خود را مختصر و در عین حال قابل‌فهم برای کاربران بنویسید. به همین دلیل هم توییتر را پیامک اینترنتی هم می گویند. در ضمن توییت‌های عمومی هستند و همه‌ می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند اما اگر می‌خواهید فقط کسانی که شما را Follow (دنبال) می‌کنند آن را بخوانند، باید DM (پیام مستقیم) بفرستید.

-  هر کاربر توییتر که بخواهد می‌تواند شما را فالو کند و نمی‌توانید جلوی این اتفاق را بگیرید. فالو کردن شما بدین معنی است که تمام توییت‌های شما را در صفحه‌ی Timeline خود خواهد داشت (همانند فیس‌بوک). متقابلا شما نیز می‌توانید هرکس را که می‌خواهید را فالو کنید و تمام توییت‌هایش را در اختیار داشته باشید.  برای پیدا کردن افراد، کافیست نام آنان را در نوار جست‌و جو تایپ کنید. نتیجه‌ها به دو دسته افراد و توییت‌ها تقسیم می‌شوند . توییتر در هر توییت KeyWordها را نیز قرار می‌دهد تا پیدا کردن آن‌ها مشکل نباشد.
 

-  ممکن است در حین پخش یک برنامه عبارت #bbcqt را مشاهده نمایید. این عبارت عجیب و غریب به چه معنی است؟ آیا مربوط به توییتر می‌شود؟ در پاسخ باید گفت بله؛ با وارد کردن این عبارت در نوار جست‌و جوی توییتر می‌توانید بحث‌ها و سوالاتی را که در مورد برنامه می‌شود را مشاهده نمایید و ببینید دیگر کاربران راجع به برنامه چه می‌گویند. گاهی اوقات نیز بازیگران یک فیلم تلوزیونی در هنگام پخش آن توییت خاصی می‌کنند که در پایین نمایش داده می‌شود. همچنین با وارد کردن عبارتی مثل عبارت بالا در توییت خود می‌توانید در بحث مربوط به آن برنامه نیز شرکت نمایید.

- يكي ديگر از كاربردهاي احتمالي توئيتر خبررساني در شرايط اضطراري است. البته توئيتر به طور خاص براي اين منظور طراحي نشده است، اما مبتكران آن كه از اين قابليت توئيتر آگاهي داشتند از آن براي برقراری ارتباط هنگام وقوع زلزله استفاده كرده‌اند.

-  از توييتر برای تبليغ برنامه‌های تلويزيونی مثل مراسم اسكار استفاده مي‌شود. "كلوئه اسلدن"، يكي از اعضاي تيم توييتر در این باره می گوید: آنچه امروز شاهدش هستيم اين است كه توييتر گروه وسيعی از تماشاچيان را به سمت تجربه‌ ای مشترك ، معمولاً در قالب يك برنامه پخش زنده، سوق می‌دهد .