کاربران پینترست

کاربران پینترست چه کسانی هستند؟

بیشتر مردم از پینترست برای ایده گرفتن برای خریدهای خود استفاده می کنند. کسب و کارها هم از این شبکه اجتماعی غافل نشده اند و از مزایای آن استفاده می کنند. کمک به تولید مخاطب (Lead) یا همان Lead Generation فرآیندی است که طی آن در محیط مجازی، به افزایش مخاطبین بالقوه یک وب سایت مبادرت می شود. روش های گوناگونی برای این قضیه وجود دارد که از آن جمله می توان به استفاده از وبلاگ ها و سایت ها، تولید و نشر مقاله، ویکی ها، خبرنامه های اینترنتی و البته سایت پینترست اشاره کرد.کسب و کارها بخش وسیعی از کاربران پینترست را به خود اختصاص داده اند. اما چرا؟

 افزایش ترافیک سایت یکی از چشمگیرترین مزایایی است که با پیوستن به پینترست برای هر کسب و کار می توانید انتظار داشته باشید. پس حتما دکمه Pinterest یا Pin It را در سایت خود قرار دهید تا بازدید کنندگان تصاویر سایت تان را به اشتراک بگذارند . این کار، بازدیدکنندگان سایتتان را افزایش میدهد این دکمه کارکردی شبیه لایک فیس بوک را دارد . پس اگر یک روز شمار بازدیدکنندگان سایت‌تان چندین برابر شد به احتمال زیاد یک نفر عکسی از سایت شما را روی تابلوی pinterest خودش قرار داده و عده‌ی بیشتری آن را دیده و pin کرده اند و با این روش ترافیک سایت شما افزایش یافته است. همین افزایش بازدید پیش زمینه افزایش تعداد مشتریان بالقوه و بالا رفتن سطح فروش است.این دقیقا همان چیزی است که مالکان کسب و کارهای اینترنتی همیشه به دنبال این هستند.

چطور از پینترست  برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنیم؟

برای استفاده بهینه از پینترست برای افزایش ترافیک سایت خود به موارد زیر حتما توجه کنید:

- باکس جستجو یکی از امکانات پینترست است که بیشترین استفاده را در این شبکه احتماعی دارد. برای مطمئن شدن از اینکه حساب کاربری شما، پین ها و بُرد تان کلیک می خورد و مورد بازدید قرار می گیرد می بایست آن را با کلمات کلیدی مطمئن بهینه سازی کنید. همچنین بُرد شما در پینترست به وسیله ی موتور های جستجویی نظیر گوگل نیز به نمایش گذاشته می شود که این موضوع برای بازاریابان بی نظیری چون شما یک فرصت فوق العاده به حساب می آید.

- حساب کاربری تجاری ایجاد کنید. این حساب رایگان است و در بسیاری از ویژگی ها به جز چند مورد دقیقا مشابه حساب کاربری ساده است و کار با آن نیز ساده است. با وجود حساب کاربری تجاری، وب سایت شما راحت تر مورد تایید قرارمی گیرد و به امکاناتی از جمله analytics و rich pins دسترسی می یابید. 

- هنگامی که حساب کاربری خود را راه اندازی می کنید از نام تجاری کامل خود استفاده کنید. شما همچنین می بایست از نام تجاری خود در آدرس url صفحه استفاده نمایید. اگر نام تجاری انتخابی شما طولانی است و شما قصد دارید که آن را کوتاه شده به کار ببرید، ابتدا مطمئن شوید که قابل شناسایی خواهد بود، طول نام کاربری بهینه بین 3 تا 15 حرف است.

- بخش” درباره ” یا About ممکن است در نتایج جستجو ها به نمایش گذاشته شود. از این فرصت، هوشمندانه استفاده کنید، شما در این بخش می توانیدتا 200 حرف به کار ببرید بنابراین نوشته ی شما باید کوتاه ،واضح و شامل کلمات کلیدی باشد. می توانید به صفحه Carnival Cruise Lines سری زده و متوجه شوید که چقدر هوشمندانه از این بخش محدود استفاده کرده اند آنها نوشته اند که چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند و چرا مشتری ها باید آنها را دنبال کنند. آنها در این بخش از نام شان و کلمه کلیدی اصلی شان یعنی” سفر” استفاده کرده اند و با استفاده از تصویر طنزی که لگوی تجارت شان است کار را به سرانجام رسانیده اند. همچنین مطمئن شوید که آدرس وب سایت خود را ذکر کرده اید، شما می توانید با ذکر مکان جغرافیایی تان به نتیجه نمایش سئوی محلی خود نیز کمک کنید.

- وب سایت خود را در پینترست تایید هویت کنید. این کار علاوه بر اینکه نشان می دهد شما صاحب این وب سایت هستید به رتبه بندی شما در نتایج جستجو هم کمک کند.

- وقتی ُبرد جدیدی می سازید نام آن را بر اساس کلمات کلیدی خود انتخاب کنید. این کار به افزایش رتبه SERP(صفحه ی نتیجه موتور جستجو) کمک می کند. اگر می خواهید بین جستجو ها دیده شوید از عناوین پیش فرضی که پینترست برای بردها انتخاب میکند استفاده نکنید و با دقت بیشتری به انتخاب عنوان بُرد ها بپردازید.برای هر یک از بردها می توانید یک توضیح کوتاه بنویسید پس از کلمات کلیدی در محتوای آن استفاده کنید.

- برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب باید کشف کنید مشتری ها از چه کلماتی برای جستجو در پینترست استفاده می کنند و همان ها را به کار برید. در رابطه با تجارت های شبیه به تجارت خود در پینترست جستجو کنید و عبارات رایجی که مردم برای یافتن محصول مورد نظر به کار می برند را پیدا کنید.

- تنها دو ردیف اول بُرد های پینترست در صفحه اصلی در معرض نمایش قرار می گیرند. یعنی افراد 10 بُرد اول شما را می بینند که 5 تای اول آن به طور کامل در معرض دید قرار می گیرد. پس بهترین بُردهایتان را در ابتدا قرار دهید. جا بجا کردن محصولات دسته بندی شده کار دشواری نیست و فقط کافی است روی هر کدام از آنها کلیک کرده و آن را جابجا کنید.

- موتورهای جستجو فقط می توانند بخش “alt” را در تصاویر بخوانند. بنابراین شما باید توضیح خوبی در باره ی عکس مورد نظر در پینترست ارائه دهید. پینترست تا 500 حرف برای توضیح در باره ی پین بارگذاری شده اختصاص می دهد و آمار نشان داده پین هایی با 200 تا 300 حرف توضیحات، بیشتر از بقیه پین ها توسط افراد دیگر دوباره پین می شوند.

- استفاده صحیح هشتگ در پینترست کمک میکند که پین های خود را برای تعامل با 70 میلیون کاربر پینترست دسته بندی کنید. همچنین هشتگ ها راهی جالب برای قابل جستجو کردن پین ها در پینترست هستند. حواستان باشد هشتگ گذاری های تکراری و بیهوده بدرد نمی خورد؛ هشتگ باید مستقیما به موضوع تصویر اشاره کند و مورد استفاده ی سایر کاربران پینترست نیز باشد.

- همیشه پین ها ی خود را به سایت تان لینک کنید. پینترست در لینک های خود از قانون no follow استفاده می کند و دوباره پین کردن افراد برای موتور های جستجو بک لینک محسوب نمی شود. ولی شما همچنان باید محصولات خود را لینک کنید. هنگام لینک به سایت از آدرس کامل url استفاده کنید.علاوه بر آن مطمئن شوید که هر یک از پین ها را به محصولی خاص و یا صفحه ای جدید از سایت لینک کرده اید. با اینکار شانس دیده شدن صفحات داخلی سایت بیشتر شده و سئوی سایت بهبود می یابد.

- موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را بخوانند، آنها نام تصاویر و متن جایگزین تصاویر را درک می کنند. بنابراین وقتی شما تصویری را در اینترنت بارگذاری می کنید باید از چند کلمه کلیدی برای توصیف آن استفاده کنید.

- پین های همراه با قیمت  بیشتر از پین های بدون قیمت لایک دریافت می کنند، پس همراه با محصولات قیمت آن را هم ذکر کنید. پینترست اخیرا سرویس Rich Pins را معرفی کرده که با این روش، پینترست قیمت محصول شما را در سایت می یابد و آن را به محصول شما ضمیمه می کند.

- پینترست به تازگی امکان تجزیه و تحلیل ترافیک پینترست را ارائه کرده است، شمامی توانید براحتی از سیستم آمارگیر داخلی پینترست جهت بررسی آماری فعالیت های خود استفاده کنید.

- سئو در فضای امروز اینترنت به یک تجارت تبدیل شده و مهمترین هدف آن دیده شدن هر چه بیشتر شماست، درنتیجه هر ابزاری که شما را به این هدف نزدیک کند میتواند جزوی از روند سئوی سایت شما باشد. هرچقدر بهتر و مفیدتر از این امکانات بهره ببرید سرعت پیشرفت شا بیشتر شده و پایداری جایگاه شما افزایش خواهد یافت. پینترست همانند تمامی شبکه های اجتماعی فضای مناسب و متفاوت را در اختیار شما قرار میدهد تا ارتباطات خود را بهبود دهید.